magazin
Október 12-én, a Toldi moziban tartották az SZFE 2020-as végzős alapszakosainak 6x6-os vetítését. A rendezők osztályfőnöke Enyedi Ildikó volt,…
továbbmagazin
Enyedi Ildikó és Gigor Attila filmrendező BA-osztályának hallgatói 2017-ben kezdték és 2020-ban fejezték be a tanulmányaikat a SZFE-n, de…
továbbhír
Fekete Tamás Mélyvízben című 22 perces dokumentumfilmje nyerte meg az észtországi Pärnu International Film Festival egyik díját.
továbbmagazin
Az SZFE hat filmes szakán már az alapképzés éveiben is szorosan együttműködtek a rendező, operatőr, forgatókönyvíró, vágó, hangmester és…
továbbhír
A képzés megújítását a versenyképesség megtartására irányuló szándék és a piaci igényeknek való megfelelés tette szükségessé - erről beszélgettünk…
továbbBreier Ádám első nagyjátékfilmje egyszerre nevetett és ríkat meg, miközben egy sokak számára ismeretlen világba kalauzol el. Ha csak egy kellemes vasárnap délutáni családi dramedy lenne, akkor is szeretnénk, de a Lefkovicsék gyászolnak ennél sokkal többet ad és fontos űrt tölt be a magyar filmek között.
Filmhu podcast #87: Szabó Kimmel Tamás
Filmhu podcast #86: Breier Ádám
Három pasi és a nagy córesz – végre láthatóvá válik a 21. századi magyar zsidó sors
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dossziéRifat Maroun / Érzékeny pont